28.4.2020 Webinaari: Project-ohjelmiston edistynyt käyttö

28.4.2020 klo 09:00 - 12:00

Kouluttaja: Wistec Oy:n asiantuntija
Kesto: 3h

Ilmoittautuminen alkaa 9.12.2019 klo 9

Ilmoittaudu webinaariin

Ilmoittautuminen päättyy 30min ennen webinaarin alkua. Jos tämän jälkeen haluat osallistua webinaariin, pyydä linkki osoitteesta koulutus@ilry.fi

Onko Microsoft Project -ohjelmiston peruskäyttö jo hallussa? Edistyneen käytön koulutuksessa pureudutaan syvemmälle ohjelman ominaisuuksiin sekä sen räätälöintiin juuri omissa projekteissasi tarvittavien taulukoiden ja näkymien osalta. Lisäksi saat syvemmän kuvan ohjelmiston resurssointiin ja projektiraportointiin liittyvistä ominaisuuksista.

Koulutuksessa kerrataan aluksi Project-ohjelmiston peruskäyttöä, jonka jälkeen jatketaan ohjelman tehokäyttöön, hallintaan ja räätälöintiin sekä raportointiin liittyviin toimintoihin.

Koulutus sopii projektipäälliköille ja muille projektien parissa työskenteleville, jotka käyttävät Project-ohjelmistoa ja joilla on jo jonkin verran ohjelman käyttökokemusta.

Ohjelmaversio:
Tämä koulutus soveltuu Projectin 2010, 2013, 2016 ja 2019 Windows -versioille.

Koulutuksen sisältö

  • Perusteiden nopea kertaus
  • Ohjelman keskeisimmät ohjelman ja niiden vaikutus projektisuunnitelmaan
  • Projektin perustaminen, tehtävätyypitTehtävien väliset yhteydet ja tehtäväkohtaiset rajoitteet

Resurssit ja projektin resurssointi

  • Projektikohtainen ja jaettu resurssipooli
  • Resurssipoolin perustaminen, resurssien ominaisuudet
  • Resurssien liittäminen tehtäviin, resurssien poistaminen ja muuttaminen
  • Resurssinäkymien hyödyntäminen (mm. resurssin työkuorman selvittäminen, jäljellä oleva käytettävyys)

Näkymien ja taulukoiden räätälöinti

  • Tehtävien ja resurssien jäsentely, suodattaminen ja ryhmittely
  • Suodatinten mukauttaminen
  • Taulukoiden mukauttaminen ja luonti
  • Näkymien mukauttaminen ja luonti

Moniprojektityöskentely

  • Useita projekteja samassa näkymässä: projektien linkitykset
  • Tehtävien linkitykset: tehtävän riippuessa jonkin toisen projektin tehtävästä
  • Perusaikataulun hyödyntäminen

Perusraportit ja Office-raportit

  • Projektin tietojen tarkastelu raportteina: perusraportit, niiden muokkaaminen sekä uusien raporttien tekeminen
  • Excelin Pivot-taulukkoraportit ja uusien raporttien tekeminen
  • Visio-raportit ja uusien raporttien tekeminen

Tutustu webinaariohjeisiin ennen osallistumista